مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 08:052021-06-02اقتصادي

حفاظت از 13 ذخیره گاه جنگلی گیلان/ خشکسالی و احتمال شیوع آفات در جنگل ها


معاون امور جنگل گیلان، ذخیره گاه های جنگلی را شامل توده های خاص و در معرض انقراض دانست و اضافه کرد: اقدام به نصب 13 آگهی قرق برای هر 13 ذخیره گاه جنگلی استان کردیم.

- ایسنا/گیلان معاون امور جنگل گیلان، ذخیره گاه های جنگلی را شامل توده های خاص و در معرض انقراض دانست و اضافه کرد: اقدام به نصب 13 آگهی قرق برای هر 13 ذخیره گاه جنگلی استان کردیم.

محمدرضا عبدالهی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته 300 هکتار طرح توسعه جنگل و 800 هکتار طرح غنی سازی جنگل در سطح اراضی جنگلی استان گیلان اجرایی شده است، اظهار کرد: اقدام به نهال کاری در مناطق بالادست جنگل ها و داخل حفره های جنگلی کردیم.

وی با اشاره به پیامدهای تغییر آب و هوا و افزایش دما و کاهش بارندگی بر اراضی جنگلی، افزود: کاهش بارندگی و افزایش دما در کوتاه مدت بر جنگل اثرگذار نیست، اما طولانی شدن دوره های خشک و نوسان در میزان بارندگی و افزایش بارندگی های شدید در درازمدت برخی از گونه های جنگلی را تهدید می کند و باعث ضعیف شدن آنان و در نهایت حمله آفات و بیماری ها می شود.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، تنش خشکی طی سنوات گذشته را یکی از عوامل ایجاد بیماری در گونه شمشاد دانست و تصریح کرد: افزایش دما و کاهش بارندگی از ابتدای سال تاکنون عرصه 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از 13 ذخیره گاه جنگلی گیلان/ خشکسالی و احتمال شیوع آفات در جنگل ها

حفاظت از 13 ذخیره گاه جنگلی گیلان/ خشکسالی و احتمال شیوع آفات در جنگل ها